اقیانوس 1 سانتی

کاملا غیرواقعی

یک جو صد در صد رسمی و دوئل مانند رو در نظر بگیرید.

یک مهمونی شیک و خانوادگی تشکیل شده از دو خاندان بزرگ که تمام افراد حاضر در اون به حالت گارد گرفته و با لبخندی وحشتناک آماده ی کوچک ترین حرکت رقیب برای شروع دوئل هستند.

از شانس بد شما بزرگ خاندان حریف ،پیر مردی تحصیل کرده ،نکته سنج،استاد دانشگاه (بی خود ترینشون) و فوق العاده ترسناک هست.

...

درست حدس زدید من چند روز پیش در همچین وضعیتی گرفتار بودم.

استاد پیر (دایی مادرم)پس از ساعت ها صحبت درباره ی تحصیلات نوه های خر خون و چندش و بی ریختش در رشته های پزشکی،دندان پزشکی،ژنتیک،دکترای فیزیک هسته ای،دکترایIT ودکترا های دیگه جویای تحصیلات نوه های خاندان ما شد،و با جواب هایی از قبیل دیپلم،فوق دیپلم گرافیک،مدیریت،کاردانی آمار،کارشناسی ادبیات و دو عدد چهارم ابتدایی رو برو شد .

وقتی نوبت به من رسید با سری افراخته و صدایی رسا وتا حد امکان بم (مثل دکتر نیما افشار وقتی جو گیر می شد) گفتم:من مهندس هستم. مهندس صنایع.

دایی جان با لبخندی سرشار از ترحم،تمسخرو تسلط گفت:صنایع غذایی؟؟؟خوبه به درد آینده ات می خوره

من:نه صنایع غذایی نیست.

دایی جان :صنایع دستی؟؟؟؟؟

من:نه دایی جان صنایع ... صنایع خالی.

- چه جالب !!!!صنایع خالی .... می شه در مورد رشته تون یکم توضیح بدی

- بله ... اصطلاحا می گن مهندسی صنایع مادر مهندسی هاست ....به قول معروف اقیانوسی به عمق 1 سانت.

- آهان خوب از اول بگو .!.!.! صنایع دریاییه!!!

- نه دکتر

-وابسته به نفت و پترو شیمیه !؟!؟!

- نه اصلا اقیانوس رو فراموش کنید . منظورم اینه از همه درسا یه چیزی توش هست برق داره ،نقشه کشی ،ریاضی و دیفرانسیل ،استاتیک،حسابداری و اقتصاد.

-آهان یک رشته ی میان رشته ای به حساب میاد؟!؟!؟

-نه خیلی هم اصلی و مهمه . اما من خیلی نمی تونم برای شما توضیح بدم.

پس از سال ها دایی جان با صدا خندید و سپس افزود:حالا شما درست تموم شه چی کاره می شی ؟؟

-کار های زیادی می شه انجام داد. معمولا مهندس صنایع ها توی کارخونه ها مشغول می شن!!

- اون وقت اونجا چی کار می کنن؟؟؟

-خیلی کار ها مثلا کنترل کیفیت و کارای دیگه که من نمی تونم همشو بگم اصلا اگر می خواین اطلاعات دقیق داشته باشید با یک سرچ کوچیک تو گوگل به نتیجه می رسید .

این دفعه جناب دکتر برای اولین بار در عمرش قهقهه زد و بعد اذعان داشت:من که نه ،علاقه ی زیادی ندارم اما شما می خواین از این اقیانوس یه سانتی یه چیزایی بدونی به وبلاگم مراجعه کن . نوه ی کوچیکم کلاس شیشمه ،هفت هشت تا مقاله درباره ی رشته شما هم ارائه داده.........

 


نظرات شما عزیزان:

parastoo
ساعت21:42---20 اسفند 1392
salam khaste nabashid va mamnon az matalebe khobeton

محمدعلی
ساعت22:49---15 اسفند 1392
داستانم داستانای جدید!
واقعا صنایع چیه؟
شما میدونید آیا؟؟؟؟؟
ما که از هرکی پرسیدیم جوابه درست حسابی نگرفتیم..!


عمو مصی
ساعت0:02---15 اسفند 1392
نه والا سر کار گذاشته پس با این اوصاف دکتر غلط کرده در جواب هر کی که گفت نمیدونه مهندس صنایع چیه یه تسبیح دربیارید بعد یکی یکی دونه هاشو بندازید زمین و با لبخند به ضورت طرف مقابلتون نیگاه کنید بعد میگه صنایع ینی این میگی نه اینا هر کدوم از دونه هاش رشته های برق ، مکانیک ، عمران ، معماری ، نفت و .... هست ولی این بند تسبیحو میبینید که اگه نباشه همه میپاشن از هم این بندش صنایسسسسسسسسس
پاسخ:ممنون از راهنمایی تون


عمو مصی
ساعت23:36---14 اسفند 1392
اخرشو من نفهمیدم یکم بتوضیح منظورش چی بود از نوه کوچیک ؟
پاسخ:سلام
یعنی من بعد از شش ترم هنوز نمیدونم صنایع چیه
اما یه بچه شیشم ابتدایی از خانواده ی دایی جان در این باره مقاله هم نوشته
خیلی واضح بود ک سر کارم گذاشتین آیا؟؟؟؟؟

پاسخ:به بچه ی بچه ی انسان نوه ی انسان می گویند


سوده
ساعت21:35---14 اسفند 1392


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط